Objaśnienia możliwych statusów zamówień widocznych na koncie Klienta oraz używanych w systemie powiadomień mailowych Sklepu Facetaria.pl:

  • "W realizacji" - zamówienie jest kompletowane w magazynie Sklepu i przygotowywane do wysyłki. Płatność za zamówienie została zarejestrowana przez Sklep lub wybrany przez Klienta sposób płatności to płatność przy odbiorze "za pobraniem".

  • "Złożone - płatność przy odbiorze" -  zamówienie Klienta zostało zarejestrowanie w systemie Facetaria.pl, Klient wybrał metodę płatności "za pobraniem" i zamówienie należy opłacić przy odbiorze przesyłki wpłacając należną kwotę doręczycielowi przesyłki.
  • "Oczekiwanie na płatność Przelewy24" - zamówienie Klienta zostało zarejestrowanie w systemie Facetaria.pl, Klient wybrał metodę płatności poprzez kanał Przelewy24.pl i został przekierowany na stronę operatora płatności Przelewy24.pl gdzie Klient dokonuje płatności za złożone zamówienie. 

  • "Płatność Przelewy24 przyjęta" - zamówienie Klienta zostało zarejestrowanie w systemie Facetaria.pl, Klient wybrał metodę płatności poprzez kanał Przelewy24.pl i płatność Klienta została zrealizowana prawidłowo.

  • "Przelewy24 - błąd płatności" - zamówienie Klienta zostało zarejestrowanie w systemie Facetaria.pl natomiast otrzymaliśmy informację o anulowaniu i braku autoryzacji płatności przez operatora Przelewy24.pl. W takim przypadku niezbędny jest kontakt Klienta ze sklepem w celu ustalenia sposobu płatności za zamówienie.

  • "Płatność przyjęta" - płatność za zamówienie została zarejestrowana przez Sklep. Zamówienie jest kompletowane w magazynie Sklepu i przygotowywane do wysyłki. 
  • "Oczekiwanie na płatność przelewem bankowym" - w przypadku zamówień ze sposobem zapłaty "przelew na konto", oczekujemy na pojawienie się wpłaty Klienta na naszym koncie bankowym. Uwaga: moment dokonania przelewu przez Klienta w swoim banku nie jest równoznaczny z pojawieniem się wpłaty Klienta na koncie bankowym Sklepu. Wpłata Klienta jest widoczna na naszym koncie w przeciągu od kilku godzin do kilku dni (pod uwagę brane są tylko dni robocze). Średnio transfer środków za zamówienie zajmuje bankom około 1 dzień roboczy od momentu dokonania operacji wpłaty przez Klienta w swoim banku.
  • "Błąd płatności" - zamówienie Klienta zostało zarejestrowanie w systemie Facetaria.pl natomiast otrzymaliśmy informację o anulowaniu i braku autoryzacji płatności przez operatora Przelewy24.pl lub nastąpił inny błąd podczas realizacji przelewu bankowego i płatność nie wpłynęła na konto sklepu. W takim przypadku niezbędny jest kontakt Klienta ze sklepem w celu ustalenia sposobu płatności za zamówienie.
  • "Konieczne uzupełnienie adresu" - zamówienie Klienta nie posiada wszystkich niezbędnych danych teleadresowych wymaganych do prawidłowego nadania przesyłki. W takiej sytuacji niezbędny jest kontakt ze sklepem w celu uzupełnienia lub korekty tych danych.

  • "Oczekiwanie na dopłatę" - zamówienie nie zostało opłacone w całości lub Klient poprosił o dodanie produktów do realizowanego zamówienia opłaconego z góry. Wymagane jest  opłacenie brakującej kwoty zamówienia przez Klienta przelewem na konto Sklepu.

  • "Oczekiwanie na kontakt Klienta" - zamówienie Klienta zostało zarejestrowanie w systemie Facetaria.pl, natomiast podane w zamówieniu dane lub dodany przez Klienta komentarz do zamówienia wymagają uściślenia informacji aby zamówienie mogło być prawidłowo zrealizowane. W takim przypadku niezbędny jest kontakt Klienta ze sklepem.
  • "Brak towaru" -  zamówienie Klienta zostało zarejestrowanie w systemie Facetaria.pl, natomiast sklep nie posiada na stanie danego produktu lub oczekiwanej przez Klienta ilości danego produktu. W tej sytuacji konieczny jest kontakt zwrotny Klienta ze sklepem celem ustalenia formy realizacji zamówienia lub jego anulowania w zależności od formy preferowanej przez Klienta i możliwości sklepu.
  • "Zaparkowane" - zamówienie Klienta zostało zarejestrowanie w systemie Facetaria.pl, natomiast jego realizacja wymaga ponad standardowej procedury i dodatkowych uzgodnień między sklepem a Klientem, np. w sytuacji odroczonego terminu wysyłki, opóźnienia płatności przez Klienta, rezerwacji zamówienia etc.
  • "Wysłane do odbiorcy" - paczka z zamówieniem została pobrana z magazynu Sklepu przez Kuriera bądź pracownika Poczty Polskiej i zamówienie jest w drodze do Klienta. Na tym etapie nie ma już możliwości modyfikacji zamówienia lub wstrzymania jego realizacji.

  • "Anulowane" - zamówienie zostało anulowane na prośbę Klienta, z powodu braku dostarczenia przez Klienta niezbędnych informacji do jego realizacji (np. prawidłowego adresu) lub z powodu nie opłacenia zamówienia.

  • "Zarejestrowane w Inpost" - zamówienie zostało skompletowane, spakowane oraz zarejestrowane w systemie Inpost i jest gotowe do wysyłki w magazynie sklepu lub zostało pobrane przez kuriera Inpost i jest w drodze do docelowego paczkomatu. Status dotyczy tylko formy dostawy przy pomocy paczkomatów Inpost.

  • "Gotowa dla kuriera" - zamówienie zostało skompletowane, spakowane i jest gotowe do wysyłki. Oczekuje na odbiór kuriera z magazynu Sklepu w najbliższym dniu roboczym.